Význam reklamy na sociálních sítích

28.10.2019

O reklamní kampani skrze sociální sítě jste určitě slyšeli nebo jste jí sami zaregistrovali. Může být užitečná i pro Vás? 

Sociální sítě vznikly původně pro potěšení uživatelů a konzumaci obsahu. Dokonalý marketingový kanál se z nich vyklubal časem.

Aby si firma dokázala odpovědět na to, jestli má i pro ní význam prezentovat se na co sociálních sítí, musí nejprve vědět, kdo je její cílová skupina. Jedině tehdy budou dávat kampaně na sociálních sítích smysl.

Facebook

Facebook je v ČR, ale i celosvětově nejpoužívanější sociální sítí. Jeho uživatelé jsou prakticky všechny věkové kategorie. Facebook každý den používají lidé ve věkovém rozmezí 13 až 65+ let.

Pokud máte správně a kompletně nastavený firemní facebookový profil, můžete své kampaně cílit na uživatele všech věkových kategorií a ukázat jim své služby či produkty.

Máte tedy smysl tento kanál použít ke své prezentaci? 

FACEBOOK ROZHODNĚ ANO!!!

Instagram

Instagram patří mezi nejpoužívanější sociální sítě. Mezi mladšími ročníky je ještě oblíbenější. Instagram je však zaměřený pouze na konzumaci obsahu. Je vhodný na přidání fotky bez zbytečných textů či krátkého videa nebo "instastories".

Pokud máte v plánu oslovit mladší publikum, tím máme na mysli zejména studenty, tak je pro Vás Instagram vhodnou volbou. Nejideálnější je sloučit kampaň na právě na této sociální síti v kombinaci s Facebookem.

Youtube

Ano, i youtube je sociální sítí. Je to nejpoužívanější sociální síť ke sledování videí a poslechu hudby. 

Která cílová skupina používá youtube? Všichni.... Malé děti na něm sledují pohádky, puberťáci sledují své oblíbené youtubery, učí se hrát na hudební nástroje a starší uživatelé sledují prakticky cokoliv jen aby zahnali dlouhou chvíli, pobavili se nebo uspokojili své ratolesti.

Youtube je vhodné, pokud chcete používat ke své propagaci videa či reklamní bannery. Vložená videa či odkazy na ně je pak možné sdílet prostřednictvím ostatních sociálních sítí.

Sociálních sítí je však mnohem více a každá je vhodná pro cílení na jiné publikum. Jak už jsme zmiňovali, základem je tedy vědět, kdo je Vaší cílovou skupinou, kterou potřebujete oslovit a co chcete prezentovat.

Jaké je naše doporučení? Pokud opravdu chcete své produkty či služby ukázat mase zákazníků, vyzkoušejte všechny možné kanály.

Chcete poradit s prezentací na sociálních sítích?