Social media marketingová agentura nebo zaměstnanec?

07.10.2019

Social media marketing neboli reklama na sociálních sítích je v posledních měsících opravdu žhavé téma. Každý pozorný podnikatel, který se stará o svůj byznys zjistil ať už z doslechu nebo díky vlastní zkušenosti, že reklama na Facebooku, Instagramu, Youtube či dalších platformách opravdu funguje.

Drtivá většina vnímavých podnikatelů nyní řeší, jak se prosadit na sociálních sítích a získat více platících zákazníků.

Jsou v podstatě pouze 3 varianty, jak začít:

  1. Sáhnete do vlastních řad zaměstnanců a někoho tím pověříte
  2. Zaměstnáte Social media specialistu
  3. Zahájíte spolupráci se social media marketingovou agenturou

Klady x zápory těchto variant


1. Pověření zaměstnance

+ Klady

  • Tohoto člověka znáte a víte, co od něj čekat
  • Nemusíte pořádat pohovory nebo sdílet "obchodní tajemství" s externí agenturou

- Zápory

  • Pokud s těmito kanály Váš zaměstnanec nikdy nepracoval, nebude je umět obsloužit či efektivně využít
  • Zjistíte, že jej budete muset poslat na školení, které stojí opravdu spoustu peněz, protože social media marketing je drahé know-how
  • Potrvá měsíce, a bude Vás to stát desetitisíce, než se naučí efektivně obsluhovat sociální sítě a prezentovat na nich Vaší firmu

2. Zaměstnáte Social media specialistu

+ Klady

  • Pravděpodobně naleznete zkušeného člověka
  • Prakticky ihned může přinést výsledky
  • Nová posila do týmu, která může přinést další nápady

- Zápory

  • Nabídka pracovních míst převyšuje poptávku po práci. Nalezení takového zaměstnance Vám potrvá měsíce a vy můžete zaspat dobu.
  • Vysoké náklady na nového zaměstnance (potřebné vybavení a výplata
  • Průměrná superhrubá mzda Social media specialisty je 46 157Kč
  • Doba je rychlá, marketingové trendy se mění a vyvíjí obrovskou rychlostí, takže musíte zaměstnance posílat na drahá školení.

3. Social marketingová agentura

+ Klady

  • Nízké měsíční náklady na správu sociálních sítí od 5000Kč
  • Okamžité zahájení spolupráce
  • Tým zkušených odborníků, takže nikoho nemusíte školit
  • Nabídnou další pohled někoho z venčí
  • Pravděpodobná zkušenost s kampaněmi pro firmy stejného charakteru
  • Možnost dlouhodobé spolupráce či jednorázové akce

- Zápory

  • Svěřujete se do rukou externí společnosti, které musíte věřit

Reklama na sociálních sítích je jako oheň. Může být skvělým pomocníkem, ale také velkým nepřítelem. 

Co tím myslím? Efektivní reklamu na sociálních sítích lze spustit už s rozpočtem 100Kč za den, ale pokud se k tomu neumí člověk postavit, může to stát i statisíce a bez efektu....

Začněte s efektivní reklamou na sociálních sítích