Jak na online marketing?

03.12.2019

Žijeme online, myslíme online, milujem online... To zpívá dnes už legendární punková kapela Jaksi Taksi. V době, kdy tato píseň vznikala, ještě nemohli její tvůrci ani zdaleka tušit, jak velkou mají pravdu.

Všichni mají chytré telefony, osobní PC nebo tablet, kde 24 hodin denně konzumují obsah na internetu. Reklama v rádiu či TV je velice nákladná záležitost a pomalu začínají tyto kanály ztrácet na efektivitě. Online marketing je v kurzu. Nepotřebujete nutně herce, známý hlas, ani miliony na rozpočet reklamní kampaně a přesto dosáhnete skvělých výsledků. Jak tedy na to?

Social media marketing + online marketing je tou mocnou zbraní

1) Buďte aktivní na sociálních sítích

Facebook používají všechny věkové kategorie. Ať už jsou Vaší cílovou skupinou teenageři, dospělí lidé či důchodci, na facebooku je oslovíte. Abyste však mohli oslovit relevantní lidi, potřebujete mít správně a kompletně nastavený firemní profil. Kouzlo je v pravidelném přidávání příspěvků. Ptáte se, kolik jich přidat do měsíce nebo do týdne? Ptáte se špatně. Ideální počet přidaných příspěvků jsou 2-3 za den, pokud to myslíte s marketingem skutečně vážně. 

Instagram je dokonalým marketingovým kanálem, pokud míříte na cílovou skupinu do 30 let.

Youtube používají všichni. Tím rozhodně neříkám, abyste se stali youtubery :D. Natočte si rozhovor, video o produktech či Vaší firmě a dejte na youtube. Tato videa pak můžete sdílet na sociálních sítích či nahrát na Váš web.

2) PPC reklamy + bannery

Dělat online bez PPC je nesmysl. V ČR je 1,3mil. aktivních domén. Než Vás vyhledávače zaindexují, potrvá to týdny, měsíce... Proto je dobré používat PPC kampaň ve vyhledávací síti. Pokud ji dobře nastavíte, téměř okamžitě se můžete dostat na první příčky ve vyhledávačích. Ptáte se, zda-li použít Google Ads nebo Sklik.cz? Tak správná odpověď je obojí.

Bannery jsou skvělou věcí, pokud potřebujete budovat brand nebo potřebujete o sobě dát vědět a dostat co nejvíce lidí na Váš web. Bannery jsou také dokonalým nástrojem pro retargeting.

3) Web

Pokud stále ještě nemáte web, tak zatím nad online marketingem ani nepřemýšlejte. Proč? Web je Vaší výkladní skříní a potřebujete někam své potenciální zákazníky odkazovat, aby mohli učinit objednávku či rezervaci.

4) SEO

A zase to SEO. SEO optimalizace pro vyhledávače je ten nástroj, kterým získáte organické návštěvníky webu. To znamená, že Vás naleznou ve vyhledávači, aniž byste museli za tohoto příchozího návštěvníka platit.